Creuen que s’han de prendre mesures, ja que la bossa d’alumnes pendents per fer la prova pràctica és de 50.000 a Catalunya.
I és que des de la vaga del 2017, la llista dels alumnes que esperen pujar a pistes per fer l’examen de circulació no para de créixer. Els examinadors van demanar millores laborals i salarials a la Direcció General de Trànsit però la problemàtica no s’ha resolt de fons i creuen que falten més professional per atendre la demanda que va en augment.
Ara són les autoescoles les que clamen solucions per evitar que la llista d’espera sigui cada vegada més gran. Des de l’Autoescola Arenys, Joan Fernàndez explica que la situació no ha millorat i que la llista d’espera s’ha anat acumulant.
La problemàtica, segons diuen, es resoldria si la Direcció General de Trànsit contractés nous examinadors. Es calcula que es necessiten uns 125 per estabilitzar la situació que s’arrossega des del 2017. A més Fernàndez indica que a aquesta situació s’afageix la problemàtica de les autoescoles anomenades “low cost”, ja que col·lapsen el sistema perquè porten els seus alumnes sense estar preparats al màxim.
D’altra banda també la Direcció General de Trànsit preveu modificar, a partir del setembre, la prova teòrica per augmentar el nivell de coneixements.